Bloggar från Chile

Tjaa !
Här är jag hemma hos mormor och morfar i Chile. Dagarna har vart super sköna.  Runt 31 grader. Så varmt är det här. Haha, jag vet att det är sent hos er. Fast här är klockan bara tio. För det är fyra timmar efter Sverige.

Men vad ska man säga resan var helt okej. Jobbig för det är skit många timmar i flyget runt 21 timmar. Ni kan väl gissa att det var skönt att komma fram.

För det mesta har jag lekt med min hund Dulce som betyder godis fast på spanska. Sen träffat nästan alla mina kusiner, morbröder/mostrar och såklart umgås lite med mormor och morfar. Annars har jag inte gjort så mycket. Har försökt jobba på solbrännan också men ja, det tar ju ett tag innan man blir riktigt brun.

Eftersom mormor och morfar bor typ på landet kan man säga, har jag ännu inte gått till stranden. Men vi kommer typ hyra ett hus i stranden en  vecka men det kommer typ bli senare kanske i slutet av december eller januari. Men på söndag kommer syrran från Sverige och hon ska bo med hennes pappa (alltså vi är halv systrar, samma mamma men inte pappa) och hon har största swimmingpoolen där så där kan ni väl gissa att jag kommer hänga.

Men nu så vet ni lite om vad som händer. Ska försöka blogga ungefär varje dag. Ha det så bra.

( Går inte ladda up bilder för att et är något fel med grejen att ladda up. Men gör det så fort det går.)

kommentarer

Jag älskar kommentarer, så det e bara kommentera:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som ser):

Din hemsida/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

trackback