Chile/- Hatar jordskalv.

Hejsan. Idag så är det 29 grader och solen skiner för fullt.

Ledsen att jag inte skrev igår. Men jag var hemma hos syrran och badade i hennes pool och solade.

Ni vet i onsdags så sa jag att jag skulle kanske hem till syrran och sova över. Men det gjorde inte jag. Jag stannade och gick och spela i några maskiner som man vinner pengar med min kusin. Vet ni han vann 7.000 pesos inte så mycket i svenksa kronor men ungefär 100 kr men här i Chile är det ganska mycket.

Som sagt igår var jag hos syrran och badade i poolen och solade mig lite brunare. Jag blev faktiskt lite brunare (a) Men vet ni vad som hände medans jag slappade hemma hos syrran. Mitt när jag solade så började jorden röra sig. Själv märkte jag inte. Men därefter när jag gick in och bytte om till mina vanliga kläder och satt mig och kollade på tv. Började det röra sig igen fast nu skit mycket. Lite av taket i vardagsrummet åkte ner. som om den skulle ramla. Det var skit läskigt. Sen åkte jag hem, alltså där jag bor hemma hos mormor/morfar. När jag sov innat vaknade jag av att hela rummet rörde sig hörde min mamma skrika till mig att vakna och springa bort till närmast dörr. För tydligen ska man göra det för att det kan hända att väggarna rasar ihop, husen här är inte lika fasta som där i Sverige. Som tur var hände inte det. Men det var skit jobbigt och vakna och känna allt röra sig. men annars har det vart lite små jordskalv lite då och då. I totalt kan jag säga att det vart 8 jordskalv. Men alla hatr vart runt 2-3 i richterskalan Men den som var i natt och den som gjorde att taket hos min syrras hus åkte ner lite grann var 5.1 i richterskalan. Jag hoppas inte det händer något allvarligt.

Men annars så tror jag att jag kommer bara vara hemma idag och inte göra något speciellt. Tänkte åka till Santiago (huvudstaden) men jag orkade inte plus min mamma var lite rädd för att det skulle hända något med mig och ni vet jordskalven för i Santiago så är det som en stor storstad som Stockholm och sådär så kanske det kan hända att ettr höghus rasar eller nått. Så min syrra åkte själv.

Men hoppas ni har det nice där, hugs.

kommentarer
Postat av: Laila

7000 pesos här i mex är tyyp 4000 kronor i sverige ungefär..Så här är det ganska mkt ;)

2008-12-19 @ 16:52:25
URL: http://laaiilaa.blogg.se/
Postat av: Laila

Whoooch!Du är en sån som äger på att desgina saker:PSjälv suger man x)

2008-12-19 @ 16:58:47
URL: http://laaiilaa.blogg.se/
Postat av: Camilla svarar:

SVAR, laila:

Mhahh, tack. Har ni pesos i Mexico också?

2008-12-30 @ 01:37:20
URL: http://camillafernandez.blogg.se/

Jag älskar kommentarer, så det e bara kommentera:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som ser):

Din hemsida/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

trackback