Modellernas skönhetsfavoriter.

Våra svenska modeller blir allt mer internationellt kända och deltar i ännu mer påkostade kampanjer. Trots den slitsamma men också glamorösa vardagen bad vi våra sex modellstjärnskott att lista sina skönhetsfavoriter - som du också har råd med!

 

"Lyxa lite utan att spendera ett öre"

Vilka är dina favoritbudgetprodukter?
- Jag tycker att hudvårdsmärket Neutrogena har bra produkter, speciellt för täppa porer. De har till exempel en rengöringsmask som är rolig att kladda på - och ännu roligare om du har sällskap. Jag gillar även Max Factors produkter och använder bland annat deras mascara och concealer.
Har du något billigt skönhetsknep?
- Om du vill lyxa lite utan att spendera ett öre är ett tips att besöka en affär och be om rådgivning. Med lite tur får du kanske också en liten gratis ansiktsbehandling.


Elsa Sylvan, 21, har prytt omslag för Elle, gjort kampanjer för bland annat Benetton och Sports Max. Hon har gått flera visningar för bland annat Marc Jacobs, Zac Posen och Badgley Miscka.

  Neutrogena Visibly Clear 2-in-1 wash mask, 65 kr. Max Factor mastertouch concealer, 100 kr.

Neutrogena Visibly Clear 2-in-1 wash mask, 65 kr. Max Factor mastertouch concealer, 100 kr.

 

"Jag har aldrig tid att vänta"

Vilka är dina budgetfavoriter?
- Jag gillar Maybellines Express finish nagellack i en ljusrosa nyans. Det torkar jättesnabbt, vilket är perfekt för mig eftersom jag aldrig har tid att vänta på att ett vanligt nagellack ska torka. En annan favorit är L'Oréals läppglans "Glam shine" som finns i en mängd olika färger. Just nu gillar jag fräscha rosa toner.

Mona Johannesson, 21, har gått visningar för bland annat Chanel, Burberry, Missoni och Nini Richi. Hon har också gjort kampanjer för Valentino, Hugo Boss och Dior.

  Maybelline "Sweet rose" 95 kr, L'Oreal "Magnetic rose glow" 99 kr.

Maybelline "Sweet rose" 95 kr, L'Oreal "Magnetic rose glow" 99 kr.

 

"jag är beroende av läppbalsam"

Vilka är dina favoritprodukter?
- Jag är helt beroende av läppbalsam. Favoriten är klassikern Rosebud som gör läpparna supermjuka till ett bra pris.
Har du något billigt skönhetsknep?
- Nej, jag har inte direkt något magiskt knep som man kan slänga ihop av saker man har i kylskåpet, utan jag kör mer på att låta huden vila från smink ibland och vara noga med att tvätta ansiktet.

Madeleine Blomberg, 22, har gjort kampanjer för bland andra Miu Miu och Giorgio Armani. Hon har synts på omslaget för brittiska och italienska Vogue och gått visningar för bland annat Prada och Filippa K.

  Smith's Rosebud Salve Original, 89 kr.

Smith's Rosebud Salve Original, 89 kr.

 

"Balsamspray för barn"

 Vilka är dina favoritbudgetprodukter?
- Wellas balsamspray för barn med jordgubbsdoft. Apoteket har många bra produkter, t.ex nagelbandsolja och handcreme.
Har du något billigt skönhetsknep?
- Är du glad på insidan lyser det igenom. Det är viktigt att göra saker som gör dig lycklig! I mitt fall är det festivaler som gäller i sommar.

19-åriga Sara Blomqvist har gått visningar för bland annat Prada, Chanel Balenciaga och Alexander McQueen.

  Balsamspray från Wella, 39 kr. Apoliva handcreme 27,50 kr, Nagelbandsolja Oliva Cuticle Olja, 45 kr.

Balsamspray från Wella, 39 kr. Apoliva handcreme 27,50 kr, Nagelbandsolja Oliva Cuticle Olja, 45 kr.

  Sara på catwalken.

Sara på catwalken.

 

Vilka är dina favoritbudgetprodukter?
- Jag älskar L'Occitanes handcreme och läppbalsam med Shea smör. Deras produkter känns naturliga, luktar gott och återfuktar huden väldigt bra.
Har du något billigt skönhetsknep?
- Jag försöker att ha så lite smink som möjligt när jag inte jobbar. Sedan låter jag min hy vila helt från olika sminkprodukter emellanåt för att undvika problem med hyn.

Josefin Hedström 17, har synts på omslaget av franska L'Officiel och amerikanska Harper's Bazaar. Aktuell med kampanj för Benetton.

  L'Occitane Handcreme 78 kr. L'Occitane läppbalsam 70 kr.

L'Occitane Handcreme 78 kr. L'Occitane läppbalsam 70 kr.

 

Vilka är dina favoritbudgetprodukter?
- Jag gillar Lumenes eyeliner med sudd, Volume Express Mascara från Maybelline och ett violläppbalsam från Rose & Co.
Har du något billigt skönhetsknep?
- Jag brukar ta lite olivolja på naglarna, det gör att naglarna inte torkar ut och delar sig.

17-åriga Lovisa Ingman har gått visningar för bland annat Prada, Donna Karan och Zac Posen.

  Lumene intelligent eyeliner, 80 kr. Maybelline volume express 90 kr. Rose & Co sweet violet salve, 89 kr.

Lumene intelligent eyeliner, 80 kr. Maybelline volume express 90 kr. Rose & Co sweet violet salve, 89 kr.

 

 Vilka är dina favoritbudgetprodukt?
- Försvarets hudsalva eftersom den går att använda till allt! Jag tycker också om CCS Oliva rengöringsmousse som tar bort smink och rengör ansiktet snabbt och enkelt. Sedan använder jag ofta hårvax som inte fixerar alltför mycket eftersom jag har spretigt och självlockigt hår.

Johanna Jonsson, 17 år har gjort kampanjer för L'Oreal och Marc Jacobs och gått visningar för Prada och Chanel.

  Försvarets hudsalva, 29 kr. CCS Oliva rengöringsmousse, 59 kr och Wella Shockwaves hårvax 50 kr.

Försvarets hudsalva, 29 kr. CCS Oliva rengöringsmousse, 59 kr och Wella Shockwaves hårvax 50 kr.

 
källa : veckorevyn.

kommentarer

Jag älskar kommentarer, så det e bara kommentera:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som ser):

Din hemsida/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

trackback