CUBAA.. Que linda es Cuba! ;)

Hallåå !
Haha jag har verkligen inte blivit van med tiden jag vaknade 14.24 och igår runt 15.00 xD haha jaja, vart i Farsta för jag har inte sett riktiga affärer sen än månad sen. Så det har jag saknat shoppa! för i Cuba finns inte affärer som här för det är en föör fattigt land jag blev faktist imponerad att se ADIDAS och PUMA där, det visste jag inte det fanns i Cuba men det är typ bara det som är modernt kan man säga och såklart på hotell finns ALLT! men utanför nope och eftersom jag fick prova på båda vara lite wb turist och bo vanligt som alla andra så vet jag .. 

Igår så vilade jag för det mesta, packade upp alla mina grejer från min resväska, snacka med mina kompisar som jag inte hade gjort på läänge fan en månad! och ja vilat lite mera.. Igår så ville jag ta det lite lugnt därför skrev jag inte om min resa igår. Men eftersom jag hade lovat att berätta om paradiset så gör jag det nu.. ;]


När jag kom dit så väntade min kusin Monica, min kusins ex eller dåvarande kille och min faster Monica på flygplatsen. Vi tog en taxi hem och hemma träffa jag alla, min farfar Roberto, farmor Fernanda, Lourdes och min gammel farmor Eugenia och hundarna också Magia (Magi) och Luna (Måne). Så det var hur kul som helst för jag har ju inte träffat dom sen jag var liten. Här är lite bilder från La Habana där jag bodde. Första är det hela familjen utan min gammel farmor runt matborden, andra bilden är tagen ute på balkongen ner på bilarna, tredje är också tagen ute på balkongen rakt fram mot alla husen och längst bak är "El Malecon" havet, fjärde min gammel farmor som är 94!!, femte fåglarna hemma, sjätte hela familjen runt matborden utan min gammel farmor, sjunde tagen från min pappas rum fönster den vita åt höger är en kyrka den andra kommer jag inte ihåg vad det var, åttonde är det jag med hundarna och nionde (den avlånga) dörren mot balkongen och en såndär gung stol.. Alla har sånna gung stolar i Cuba. Så alltså jag bodde mitt i huvudstaden det är som att bo mitt i Stockholm ungefär eftersom i Cuba är det inte lika utvecklad som här i Sverige, ni kommer kanske inte tro mig men i Cuba så har dom  fortfarande sånna där gamla bilar som man kan tro Vah? går dom där bilarna fortfarande? hahah japp, sånna bilar som vi här i Sverige kan se på ett muséeum kanske.


(en bil i Cuba kan se ut såhär)


2 veckor efter jag kom till Cuba så åkte jag till en strandhus i Guanabo så var där i lite mer än en vecka och badade i the paradise. :D på bilderna kan ni se stranden, palmerna, mig och min kusin, min kusins kompisar Naydee, Ariel och Claudia.



Efter när jag kom hem från strandhusen var jag några dagar i La Habana och sen så driog vi med farfar och Lourdes till min farfars hus på landet Madruga och där gick jag på fest varje kväll/natt och så träffade jag min barndomsvän som också är lika gammal som jag Haylin. Jag följde med Haylin till träningen två gånger och såg på hur hon och killarna där tränade. ;] Jag, Haylin, min kusin Monica och Haylins syrra Maine gick även och såg på hur killarna spelade baseball. Skit kul synd bara att laget vi hejade förlorade. :p Sen hade min farfar och Lourdes fett söta katter där en orange randig och en vit.



Efter 4 dagar i Madruga så åkte jag med pappa, tito (brossan) och min faster till ett hotell som hette Sol Sirenas Coral all inclusive hotel i Varadero en av Cubas finaste strand. Så vi kom dit och vi chekade in och vi fick en ljusgrön band runt höger handen som det stod namnet på hotellet och all inclusive resort. Skit skönt man kunde beställa hur många drinkar m.m. vi ville :D sen åt vi buffée och gick till stranden och bad i poolen för det fanns två pool. Sen sista kvällen åt vi på en italiensk restaurang och vi gick på en show. Skit soft!


(all inclusive banden)


3 dagar innan vi skulle åka tillbaka hit till Sverige så gick vi till Santa Maria en strand och såklart som alla stränder i Cuba kristallblåa genomskinliga strand. ;) Nice.


(om ni undrar vad det är för grej på halsbandet det är en playboy kanin och på piercingen
är det runda ringar med en lila diamant)

Dom två sista dagarna innan jag åkte tillbaka hit köpte jag dessa saker.
och det var min resa.. den var jäävligt härligt. JAG VILL TBAX! :s

Mer bilder kommer jag sätta ut då och då.. för jag tog fööör många
bilder och det skulle nog ta hela dan att lägga in dom

Kisses your Milla.
(rubrik översättning: "CUBAA.. Va fin är Cuba! ;)")

kommentarer

Jag älskar kommentarer, så det e bara kommentera:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som ser):

Din hemsida/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

trackback